Zastosowanie narzędzi CEFR w dydaktyce języków obcych - CEFR Companion Volume implementation toolbox (VITbox)
Projekt Europejskiego Centrum Języków Nowożytnych (European Centre for Modern Languages ECML)
Cele projektu
1. Stworzenie bazy zasobów w formie cyfrowej, które będą stanowiły przykłady zastosowania nowych koncepcji i pojęć przedstawionych w dodatku/rozszerzeniu do ESOKJ (CEFR Companion Volume) w dydaktyce języka obcego w środowisku akademickim i zawodowym.
- Użytkownicy: nauczyciele prowadzący szkolenia dydaktyków j. obcych (teacher trainers) oraz nauczyciele dla celów samokształcenia.
- Materiały: w języku angielskim i francuskim, z przykładami pochodzącymi z nauczania różnych języków obcych.
- Dostępność: publiczna z możliwością adaptowania materiałów na własne potrzeby szkoleniowe oraz dydaktyczne.
2. Stworzenie bazy bibliograficznej związanej z omawianymi zagadnieniami mediacji, interakcji, komunikacji zdalnej i różnojęzyczności.
Główne zagadnienia
- Planowanie kursu
- Nauczanie, uczenie się i ocenianie
- 4 działania językowe: recepcja, produkcja, mediacja i interakcja
- 4 sprawności językowe: słuchanie, czytanie, mówienie i pisanie
- Komunikacja w trybie zdalnym
- Różnojęzyczność (plurilingualism)
Uczestnicy projektu
Koordynator projektu:
Dr Johann Fischer, Georg-August-Universität Göttingen, UNIcert
Uczestnicy projektu:
Dr Laurent Rouveyrol, Université Grenoble Alpes, CLES
Dr Barbara Sawicka, Politechnika Poznańska, SERMO
Dr Julia Zabala-Delgado, Universitat Politècnica de València, ACLES
więcej informacji: kliknij tutaj