Szanowni Państwo!
Mamy zaszczyt poinformować, że w dniach od 11 do 13 maja 2011 roku, w Będlewie pod Poznaniem, odbędzie się konferencja „The Impact of Language Assessment on Education and Employment Policy” . Organizatorami tegorocznej konferencji jest Stowarzyszenie Akademickich Ośrodków Nauczania Języków Obcych SERMO, Fundacja Instytut Jakości w Edukacji oraz Studium Języków Obcych Politechniki Poznańskiej. Wydarzenie składa się z dwóch części teoretycznej i warsztatów, które odbędą się we wrześniu.
- Opracowanie systemów oceniania dla uczelni wyższych w Polsce.
- Główne założenia systemu oceniania.
- Ocenianie kompetencji językowych w nauczaniu języka specjalistycznego.
- Europejskie Portfolio Językowe i jego znaczenie dla systemu oceniania.
- Nowe technologie w ocenianiu: testowanie za pomocą komputera a techniki tradycyjne.
- Ocenianie uczniów dorosłych- sztuka tworzenia dobrego testu.
- Rola oceniania w nauczaniu języków obcych.
- Położenie nacisku na jakość w procesie oceniania- podwyższanie standardów.
- Cele i metody oceniania.
- Testy diagnostyczne w nauczaniu języków obcych.
- Rola samooceny w procesie uczenia się.
- Zbieranie i analizowanie wyników oceniania.
- Porównanie metody jakościowej i ilościowej w ocenianiu.
- Dostosowywanie certyfikatów językowych do potrzeb pracowników i pracodawców.
- Audyt językowy jako narzędzie do opracowania i wdrożenia odpowiedniej polityki językowej.
W zamyśle Organizatorów konferencja ma służyć przede wszystkim wymianie myśli i doświadczeń w zakresie oceniania kompetencji językowej uczniów dorosłych, jak i tworzenia certyfikatów językowych odpowiadających potrzebom rynku. Dołożymy wszelkich starań, aby zapewnić Państwu prelekcje, warsztaty oraz dyskusje panelowe prowadzone przez najlepszych specjalistów w tej dziedzinie. Co więcej, konferencja będzie znakomitą okazją do bezpośrednich spotkań z autorami podręczników i poradników z zakresu oceniania, odwiedzenia stanowisk wiodących wydawców i ośrodków certyfikujących oraz zapoznania się z najnowszymi publikacjami wydawniczymi.